|
يک دروغ به آساني اثرات هزار صداقت را از بين مي برد. «اميل زول» |
اخبار و تازه ها
علمی
سودمندی ویتامین A در پیشگیری از شكاف كام
| سودمندی ویتامین A در پیشگیری از شكاف كام |
|
|
| 11 خرداد 1387 ساعت 09:42 | |
پژوهشگران با درج مقاله ای در جدیدترین شماره نشریه پزشكی اپیدمیولوژی اعلام كردند: احتمال بروز ناهنجاری شكاف كام در نوزادانی كه مادرانشان در دوره بارداری به میزان كافی ویتامین آ مصرف كرده اند ، حدود یك دوم دیگران است.سودمندی ویتامین A در پیشگیری از شكاف كام10 خرداد 1387 14:24 مصرف مقدار كافی ویتامین آ در دوره بارداری ، احتمال بروز نوعی ناهنجاری مادرزادی به نام شكاف كام را در كودكان كاهش می دهد به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبر، پژوهشگران با درج مقاله ای در جدیدترین شماره نشریه پزشكی اپیدمیولوژی اعلام كردند: احتمال بروز ناهنجاری شكاف كام در نوزادانی كه مادرانشان در دوره بارداری به میزان كافی ویتامین آ مصرف كرده اند ، حدود یك دوم دیگران است. پژوهشگران در نروژ با مقایسه 593 تن از مادران كودكان مبتلا به عارضه شكاف كام با 693 نفر از مادران كودكان سالم متوجه شدند : شیوع این عارضه در فرزندان مادرانی كه ویتامین آ كافی در دوره بارداری خود مصرف كرده اند، 53 درصد كمتر از دیگران است. پژوهشگران مصرف روزانه 3 میلی گرم ویتامین آ را به مادران باردار توصیه می كنند و تاكید دارند كه مصرف بیش از حد ویتامین آ نیز همانند كمبود آن سلامت مادر و نوزاد را به خطر می اندازد. |
| < بعد | قبل > |
|---|