اخبار و تازه ها
علمی
هشدار درباره مصرف آنتی اكسیدان ها در بیماران سرطانی
| هشدار درباره مصرف آنتی اكسیدان ها در بیماران سرطانی |
|
|
| 08 خرداد 1387 ساعت 15:23 | |
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبر ، جدیدترین شماره نشریه پزشكی انستیتو ملی سرطان نوشت : مصرف خودسرانه و بی رویه مكمل های آنتی اكسیدان نظیر ویتامین های سی ، ئی و بتاكاروتن گاه در درمان بیماران سرطانی تداخل ایجاد می كند.هشدار درباره مصرف آنتی اكسیدان ها در بیماران سرطانی
پژوهشگران به مبتلایان به سرطان توصیه می كنند از مصرف خودسرانه مكمل های آنتی اكسیدان اجتناب كنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبر ، جدیدترین شماره نشریه پزشكی انستیتو ملی سرطان نوشت : مصرف خودسرانه و بی رویه مكمل های آنتی اكسیدان نظیر ویتامین های سی ، ئی و بتاكاروتن گاه در درمان بیماران سرطانی تداخل ایجاد می كند. پژوهشگران با تحلیل نتایج مطالعات پیشین كه تاثیر آنتی اكسیدان ها را بر مبتلایان به سرطان بررسی كرده بودند متوجه شدند ، مصرف خودسرانه این مكمل ها گاه تاثیر شیوه های درمانی به ویژه پرتودرمانی یا رادیوتراپی را در بیماران كاهش می دهد كه این امر ممكن است به كاهش طول عمر بیمار بیانجامد. البته محققان با توجه به نتایج ضد و نقیضی كه در این ارتباط وجود دارد ، تحقیقات تكمیلی را ضروری می دانند
|
| < بعد | قبل > |
|---|