Skip to content

نکته ها

 گذاشتن عكس پشت نوار ابزار Explorer

براي اين كار ابتدا باید وارد رجیستری ویندوز شد:  

ادامه مطلب...
 
صفحه اصلي arrow علوم پزشكي arrow سلامتي arrow مصرف سویا از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می کند
مصرف سویا از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می کند چاپ ارسال به دوست
04 مرداد 1386 ساعت 16:22

مصرف سویا از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می کند

سويا طعم شيرين و خواص درماني بي نظيري دارد، به همراه سبزيجات در سوپ، سالاد و خورش استفاده مي شود. تنها دانه گياهي است كه داراي 9 آمينو اسيد ضروري و يك پروتئين كامل مي باشد. داراي ميزان بالايي از اسيدهاي چرب امگا تري " Omega-3" مي باشد كه خطر سكته مغزي و حمله قلبي را كاهش مي دهد.
تنها دانه گياهي است كه حاوي ميزان بالايي چربي اشباع نشده و اندكي كلسترول مي باشد. سويا را با تمر هندي نيز مي توان صرف نمود.سويا،تقويت كننده طحال و لوزالمعده، مؤثر در فعاليت هاي روده، تميز كننده رگهاي خوني و قلب، تسريع كننده گردش خون، عملكرد لوزالمعده را تقويت مي كند (بخصوص در بيماري ديابت)، بينايي و ديد را تقويت مي كند مْدِر است و سموم بدن را دفع مي كند. سويا يك منبع طبيعي از "Lecithin" ، غذاي مغز مي باشد.تحقيقات نشان داد: مكمل‌هاي حاوي نوعي تركيب سويا موسوم به «جنيستين» مي‌توانند به افزايش تراكم استخوانها در زنان كمك كنند. به گزارش ايسنا، محققان ايتاليايي دريافته‌اند كه تركيبي از جنيستين، كلسيم و ويتامين D بسيار بهتر از كلسيم و ويتامين D به تنهايي مي‌تواند در حفظ تراكم استخوانها در زنان پس از يائسگي موثر باشد. اين محققان اعلام كردند كه در واقع در زناني كه از اين تركيب سويا استفاده مي‌كنند طي دو سال بتدريج افزايش تراكم استخواني مشاهده مي‌شود در حالي كه در زناني كه فقط از كلسيم و ويتامين D استفاده مي‌كنند كاهش اندكي از تراكم استخواني مشاهده مي‌شود. جنيستين نوعي ايزوفلاون از مواد شيميايي گياهي است كه تاثيراتي مشابه با هورمون زنانه استروژن دارند و مي‌توانند در انسانها تاثيرات قطعي شبيه به اين هورمون بر جاي بگذارند. برخي از تحقيقات نشان داده است كه مصرف قابل توجهي سويا احتمال بروز بيماري پوكي استخوان را كه ناشي از كاهش تراكم استخواني است، كاهش مي‌دهد. اين پژوهش توسط محققان دانشگاه مسينا در ايتاليا صورت گرفته است. در اين پژوهش بيش از 389 زن حضور داشته‌اند كه ميزان تراكم استخواني آنها كمتر از حد طبيعي بوده است.

منبع : روزنامه کارآفرینی

 
< بعد   قبل >

ورود و خروج






دریافت رمز عبور
عضویت در سایت

لینک RSS سایت

تبلیغات