Skip to content

نکته ها

کنفوسیوس : به جای آنکه به تاریکی لعنت بفرستید، یک شمع روشن کنید.
 
صفحه اصلي arrow علوم پزشكي arrow تغذیه arrow آب میوه بنوشيد تادچار آلزايمرو سكته قلبي نشويد
آب میوه بنوشيد تادچار آلزايمرو سكته قلبي نشويد چاپ ارسال به دوست
02 مرداد 1386 ساعت 15:22

مححققان میگویند: آب سیب تیره ،چهار برابر بیشتراز آب سیب شفاف از ابتلا به سرطان وبیماری‌های آب میوه های تیره شفاف از ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی می کاهد.البته بیشتر مصرف‌کنندگان نوشیدن آب میوه شفاف را ترجیح می دهند، چرا که فکر می‌کنند چون شفاف‌تر است، سالم‌تر هم هست، امامحققان دریافته‌اند که آب میوه‌های حاوی گوشت میوه (پالپ) مواد مغذی بیشتری داشته بنابراین در پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی-عروقی کارآمدترند. آنها معتقدند که وجود پلی‌فنول ها و آنتی‌اکسیدان ها در آب میوه های کامل بر خاصیت درمانی آنها می‌افزاید.دانشمندان با تحقیق بر میزان پلی‌فنول ها در نمونه های مختلف آب سیب دریافته‌اند که انواع تیره آن که مقدار زیادی پالپ میوه هم دارد، چهار برابر سایر انواع آب سیب از این ماده مغذی دارا هستند.این محققان بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه کشاورزی راکلا در هلند دریافته اند که روند تولید آب میوه های شفاف، باعث از بین رفتن مواد ضداکسیدکننده ای موسوم به پروسیانیدین‌ها می شود. نویسندگان این مقاله در "ژورنال علمی غذا و کشاورزی" نیز معتقدند که تفاوت عمده ای که در میزان پروسیانیدین های آب میوه های تیره و شفاف وجود دارد ،ظرفیت آنتی‌اکسیدانی آنها را به شدت تحت تاثیرقرار می دهد.لوسی اد- کارشناس یکی از کارخانه های معتبر تولید آب میوه- در این زمینه می گوید:"آب میوه های کامل ( تیره) علاوه بر طعم بهتر،از بافت بی‌نظیری هم برخوردارند و در بیشتر مواقع حس‌کردن پالپ میوه در دهان، حین نوشیدن آب میوه برای افراد خوشایند است ."این در حالی است که محققان در سال گذشته دریافتند، مصرف آب میوه و سبزی‌ها بیشتر از سه بار در هفته خطرابتلابه آلزایمر را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.محققان کانادایی همچنین دریافته اند که نوشیدن یک لیوان آب زغال اخته در روز با افزایش هشت درصدی در میزان کلسترول خوب (HDL) از سکته قلبی پیشگیری می‌کند.

منبع : روزنامه کارآفرینی

 
< بعد   قبل >

ورود و خروج






دریافت رمز عبور
عضویت در سایت

لینک RSS سایت

تبلیغات