|
نوشيدن چاي سبز احتمال مرگ ناشي از سكته مغزي را كاهش ميدهد |
|
|
|
17 ارديبهشت 1386 ساعت 11:33 |
|
ایرنا - تازهترين
دستاوردهاي پژوهشگران ژاپني نشان ميدهد كه نوشيدن روزمره چاي سبز ميتواند احتمال
مرگ ناشي از سكته مغزي را كاهش دهد.
به گزارش روز
دوشنبه رسانههاي ژاپني، پژوهشگران وابسته به دانشگاه "توهوكو" به اين دستاورد
رسيدهاند كه نوشيدن بيش از پنج فنجان چاي سبز در روز احتمال بروز سكته مغزي در
مردان را ۴۲درصد و بانوان را تا ۶۲درصد كاهش ميدهد.
پژوهشگران ژاپني پس از ۱۸سال بررسي بر روي وضعيت جسمي ۴۵هزار زن و مرد ۴۰ تا
۷۹ساله به اين نتيجه رسيدهاند.
در جريان اين بررسي، افراد مورد آزمايش بنابر ميزان چاي سبزي كه در روز مينوشند،
به چهار گروه تقسيم شدند.
نتيجه اين بررسي نشان داده است كه نوشيدن روزمره هر چه بيشتر چاي سبز، خطر احتمال
مرگ ناشي از سكته مغزي و بيماريهاي گوارشي را پايين ميآورد.
دستاوردهاي پيشين پژوهشگران ژاپني نيز نشان داده بود كه چاي سبز ميتواند به
پيشگيري از تكثير سلولهاي سرطاني در بدن افراد كمك كند.
پژوهشگران گفتهاند كه ماده "كاتكين" كه در چاي سبز وجود دارد با چسبيدن به سطح
سلولهاي سرطاني، از تكثير آن تا حد قابل توجهي جلوگيري ميكند.
بهگفته آنها، نوشيدن روزانه دو تا سهفنجان چاي سبز و جذب ماده "كاتكين" توسط خون،
ميتواند ميزان تكثير سلولهاي سرطاني را به نيم برساند.
لازم به ذكر است كه چاي سبز از جمله انواع چاي مورد علاقه مردم ژاپن بوده و نوشيدن
روزمره آن به همراه غذاهاي ژاپني مرسوم است.
|