Skip to content

نکته ها

مراقب باشید چیزهایی را که دوست دارید به دست آورید وگرنه مجبور می شوید چیزهایی را که بدست آورده اید دوست بدارِید.

"برنارد شاو"

 
صفحه اصلي arrow اخبار و تازه ها arrow علمی arrow مصرف ميوه خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را كاهش مي‌دهد
مصرف ميوه خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را كاهش مي‌دهد چاپ ارسال به دوست
03 فروردين 1386 ساعت 06:24

ایرنا - پژوهشگران آمريكايي در جديدترين تحقيقات خود نشان دادند خطر بروز سرطان روده بزرگ در افرادي كه مقادير فراواني ميوه استفاده كرده و گوشت درصد كمي از رژيم غذايي آنها را تشكيل مي‌دهد، كمتر است.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه اينترنتي رويترز، اين تحقيق نتايج تحقيقات پيشين مبني بر اينكه گوشت خطر ابتلا به سرطان بويژه سرطان روده بزرگ را افزايش مي‌دهد تاييد مي‌كند.

پژوهشگران دانشگاه كاروليناي شمالي عادات غذايي ‪ ۷۲۵‬بيماري كه اخيرا كلونوسكوپي كرده و سيگار مي‌كشيدند را بررسي كردند.

از اين تعداد، ‪ ۲۰۳‬نفر به آدنوم (تومور پوششي مركب از نسج غددي) و پوليپ‌هايي كه اغلب به تومور تبديل شده و در جريان كولونوسپي برداشته شده است، مبتلا بودند.

پژوهشگران قصد دارند دريابند آيا مصرف فراوان سبزيجات مي‌تواند عوارض بد ناشي از مصرف گوشت را از بين ببرد.

نتايج اين تحقيقات در شماره ماه مارس مجله تغذيه به چاپ رسيده است.

 
< بعد   قبل >

ورود و خروج






دریافت رمز عبور
عضویت در سایت

لینک RSS سایت

تبلیغات